Klantvriendelijkheid

klantvriendelijkheid of klantgerichtheid is niets anders dan interesse tonen in een andere persoon (de klant) en op diens wensen of behoeften op een positieve wijze kunnen inspelen. 'Positief' zegt iets over de wijze van benadering niet over of je altijd tegemoet kan komen aan het verzoek van de klant. Zelfs als je de vraag van de klant niet kunt invullen, kan je nog uiterst klantgericht en –vriendelijk overkomen.

 

Wat aan bod kan komen:

 

Zijn wij ons bewust van de ruilrelatie ‘klant - professional’ ?

Wat wil die ‘hedendaagse klant’, waar is die naar op zoek?

Klant is koning? Klant is keizer??

 

Aandachtspunten in de relatie: houding, stijl, taal, begrenzen, omgaan met kritiek,…

Professioneel imago

Communicatieve vaardigheden voor professionele service 

lichaamstaal

klanten en klachten

moeilijke klanten (slechte luisteraars, agressie, manipuleerders…)

 

Vormingsfonds punt 11: https://www.aanbodvormingsfonds.com/klantvriendelijkheid

C T O